lördag 3 november 2007

Ändra APN för Tele2 mobilt bredband

Som jag beskrev i ett tidigare inlägg ( här) så fungerade inte mitt mobila bredband direkt utan jag var tvungen att byta anslutningspunkt.

Så här gjorde jag

Gå in under Settings och välj Network Connection Settings


Tryck på New längst ner i vänstra hörnet för att skapa en ny anslutningspunkt


  • Välj ett bra namn under Choose Profile Name (Mitt Tele2 t ex)
  • Skriv *99# under Authentification Number
  • Under APN skriv "mobileinternet.tele2.se" och välj "Static"

Nu bör det fungera!

3 kommentarer:

  1. mmm, fick tag på kundtjst idag efter 40 minuter,,men själv hade jag mobileinternet.tele2.se innan och bytte till internet.tele2.se för att det skulle funka. Dock fungerar bara GPRS surf fortfarande,,ändrar jag till 3G only hittar den inte dosan(wireless device) nått är feeeel!!

    SvaraRadera
  2. Jag har inget 3g tillgängligt alls här i Småland. Nu vet jag inte var du bor eller hur spritt 3g-avbrottet är men detta kanske kan vara orsaken. Tele2 och Telia har haft en del bekymmer med nätet sedan förra veckan och de brukar skriva om störningarna på sin resp hemsida men igår när störningarna började igen fanns det inget att läsa om detta vare sig hos Tele2 eller Telia. Jag har inte kollat nu på morgonen eftersom jag ej startat datorn ännu, jag tog hand om detta inlägg i mobiltelefonen (Nokia N95) - det är en historia för sig hur man gör detta som jag kanske berättar någon gång. För att återgå till avbrottet, jag vet alltså inte hur omfattande det är men har du möjlighet så stoppar du kortet i en vanlig 3g-telefon så ser du, på ett bättre sätt, om 3g-nätet finns där du bor.

    SvaraRadera
  3. Nu på förmiddagen (måndag) funkar mitt 3g-nät hos Tele2.

    SvaraRadera