tisdag 13 november 2007

Bränna ISO-fil mha CDBurnerXP

Personligen använder jag CDBurnerXP för att bränna ISO-filer, och även andra filer. Detta är ett gratisprogram (svenskutvecklat, tror jag) som kan laddas hem här.

Det finns säkert många andra program som fixar samma sak men eftersom detta är gratis och jag själv använt det utan bekymmer så rekommenderar jag detta program.

Som jag skrev om igår så tänker jag prova DeLi Linux och det var efter att jag laddat ner detta program som jag fick användning för CDBurnerXP för att skapa en ISO-skiva.

Jag startar programmet via min genväg.

(Såg förresten att det fanns en nyare version än den jag nu använder)

När programmet är startat så väljer jag "Bränn ISO-avbildning".




Detta ligger under fliken Arkiv.




När jag valt filen som jag önskar bränna avbildning av så kommer nästa fönster upp.







Det är ju bara att erkänna - Jag vill bränna en fil från denna ISO-fil!


Eftersom jag inte vill ha något mera på skivan så väljer jag "Disc at Once.














................och här bränns ISO-filen!

2 kommentarer:

  1. Jag laddade ner programmet. Men jag får inte fram samma menyval som du.
    Har laddat en dvdrip.xvid fil. Lyckas inte heller att konvertera den. Får inte upp filen så att jag kan välja den...
    Vad är det för fel då? Filmen har ljud men ingen bild...
    maila gärna om du har tid. Tack på förhand.
    Jenny
    myran71[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny,
    säkerligen beror olikheterna på att det var en annan version som var aktuell när jag skrev inlägget.

    Men varför skall du konvertera dvdrip.xvid till iso?
    Räcker det inte med att bränna denna fil som den är?
    VLC är ett program som brukar klara de flesta format i datorn men du kanske vill köra den i en DVD-spelare?

    Mvh
    Jerry

    SvaraRadera