torsdag 23 oktober 2008

Erfarenheter byte av mobiloperatör till Tre


Jag har nu bytt mobil operatör,
både bredband och telefoni, till
Tre (3) och tänkte berätta om
mina erfarenheter efter en månad.
Den är dock ej riktigt klar ännu;
nummerporteringen från
Tele2Comviq till Tre återstår.
Denna anmälde jag i tisdags
och den tar åtta dagar innan
den är fullbordad. Porteringen sker den 29:e.

Mina positiva erfarenheter (jämfört med Tele2Comviq):
  • Mycket bättre täckning hos Tre (Småland
  • Bra möjligheter att övervaka förbrukning
  • Ett nummer för både telefoni och obegränsat, slött, bredband för 3:-/dag, 3MobilSurf
  • Bredbandet kan användas även till dator utan extra kostnad


Mina negativa erfarenheter (jämfört med Tele2Comviq):
  • Sämre hastighet på mobilt bredband trots samma abonnemangshastighet, 0,384Mb/s
  • Sämre upphastighet jämfört med Tele2 (0,064 jämfört med Tele2:s 0,384Mb/s)
  • Tyvärr funkar inte kostnadsövervakn. (Mitt3) men det kanske är en engångshändelse?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar