söndag 5 oktober 2008

Java-Gmail i Nokia 6220 Classic mfl.

Jag har berättat tidigare, tror jag, om svårigheterna att få Gmails Java-program att fungera i Nokia 6220 Classic - nu har jag hittat knepet!

Earlier I've told You about the troubles I've got with having Gmails Java program running in Nokia 6220 Classic - now I've solved it!

Tydligen är det samma bekymmer med:
  • Nokia 6500 Slide
  • Nokia E61
  • Nokia E65
It seems that the same problem exists on:
  • Nokia 6500 Slide
  • Nokia E61
  • Nokia E65
På ett Google-forum, här ,så har man hittat lösningen!

"Kennyboy", som skrivit inlägget, tror att bekymret kan vara att man måste installera via Jad-filen. Jag har provat att skapa en Jad-fil mha Jad-maker med detta fungerar inte heller.

I've found the solution on a Google-forum , here!
"Kennyboy" thinks that the problem is that you must install thru a Jad-file but I've tried that and that is not the solution

I inlägget hänvisar han till en annan sida där man kan hämta en rar-fil, den finns här.
Kör över Jad och Jar till minneskortet och kör Jad-filen.

"Kennyboy" also refers to another place where you can find, and download, a rar-file (here)
Unpack those files and transport them to the memory card.

Sedan vet inte jag om man vågar hämta, och installera, filer på en främmande plats, jag har i alla fall provat och det funkar helt OK.

I don't know if I dare to fetch, and install, files from a foreign place but I've tried it and it works.

EDIT: Jag blev lite fundersam på att installera en främmande fil och gjorde så här istället:
  • Ladda hem original Jar-filen som är på 158 961 byte (istället för "pirat"-filens 170 891 bytes)
  • Modifiera, med Anteckningar, den Jad-fil som hämtades som "pirat". Det enda som behöver modifieras är antal bytes.
  • Kör över original Jar-filen samt den modifierade Jad-filen till minneskortet.
  • Kör jad-filen.
EDIT: After some thinking I made my own Jad-file by modifying the original file

Så här ser den modifierade Jad-filen ut.

Jag har sparat filerna, packade, på denna adress, lösenordet är gmail.
I've saved the files I made, in zip-format, here, the password is: gmail

Det finns en bra guide för Gmail på denna sida (Lifehacker)

Berätta gärna om era erfarenheter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar