onsdag 8 oktober 2008

Mobilt bredband, hastighetsjämförelse

Just nu har jag två bredbandsabonnemang, Tele2Comviq och Tre; båda på 0,384MBit/s nerhastighet.

InnanTele2Comviq:s upphör den 21 oktober så har jag jämfört bandbredden/hastigheten på dessa båda abonnemang.

Däremot så har Tele2Comviq 0,384MBit/s i upphastighet medan Tre kör med 0,064MBit/s.
Detta påverkar dock ej denna test eftersom det endast är nerhastigheten som visas/mäts.

Kan ju även nämna att Tele2Comviq har turbo-3g på orten så jag surfar på en bromsad variant hos Tele2Comviq ochy detta kan givetvis påverka resultatet.

Tre däremot har endast vanlig 3G ännu så länge.

Anledningen är att jag upplever Tre:s bredband som slöare än Tele2Comviq:s och nedan finns bilder som visar att så är fallet.
Testen skall inte ses som "bevis" - andra saker kan givetvis påverka!

Tele2Comviq

Tre


Jag har använt två olika adresser vid testen:
  • Den "svarta" är Iphones på adress: http://i.dslr.net/tinyspeedtest.html - här
  • Den "vita": http://www.mobilespeed.se - här
Testerna är körda på Nokia N95

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar