fredag 21 maj 2010

Nu har jag Turbo-3G!

Har misstänkt, sedan ett tag tillbaka, att det numera finns Turbo-3G på hemorten.
Detta efter att ha upptäckt att det numera står "3,5G" på displayen på min Tre-telefon när den är uppkopplad (på bilden till vänster är jag ej uppkopplad).




Ringde faktiskt Tre's kundtjänst för någon månad sedan och frågade om de numera levererar Turbo-3G men fick ett nekande svar - kanske såg Kundtjänst fel på täckningskartan?!

Idag kollade jag själv på täckningskartan, och visst finns det Turbo-3G!

Nästa steg blev att kolla hastigheten i telefonen, en Nokia 6220C som skall klara 3,6 MBit/s (jag abonnerar på 6 MBit/s)!
Jag kollade hastigheten på mobilespeed.se men inte fanns det någon Turbo inte. Hastigheten visade ca 0,35MBit/s.
Observera att det nu står 3,5G, alltså uppkopplad!






Kontaktade Tre's kundtjänst och de misstänkte att SIM-kortet kunde vara för gammalt (ca 2 år) men först ville de att jag skulle testa kortet i en annan telefon.
Jag provade i Nokia 5800XM men med samma usla resultat.

Ett nytt samtal till Kundtjänst - de skickar ett nytt SIM-kort.

EDIT: Nuvarande hastighet enl. bredbandskollen.se!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar