fredag 14 mars 2008

En introduktion av Nokia N800


En introduktion av Nokia N800
Originally uploaded by jerjo02

Så har då det lilla underverket anlänt!

Med en skapligt stor bildskärm så blir de flesta internetsidor helt OK att titta på - och ändå får den plats i innerfickan på jackan!
I surfplattan har jag fyllt båda minnesplatserna, det sitter 2Gb på varje plats. I den inre kortplatsen har jag noterat ett miniSD, det blev över när N93:an byttes ut mot N95. Kortet sitter i en adapter till vanlig SD.
I den yttre kortplatsen har jag monterat ett micro-SD, även detta i en adapter.

Hemma använder jag surfplattan mot mitt trådlösa nätverk men utanför bostaden får det bli via bluetooth till N95:an där telefonen används som modem.
Kanske man kan hitta accesspunkter hos FON eller Wippies med lite tur, det går ju lite snabbare!
Läste förresten att fackfolk tror att framtiden för dessa utdelade nätverk är oviss eftersom man spår att det mobila bredbandet skall ta över. När/om man är utomlands så måste det ju ha sitt berättigande eftersom man ej kan nyttja mobila bredbandet där utan skyhöga kostnader.

++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta inlägg är taget med Nokia N95. Hela inlägget är skrivet i N95

[powered by MOMAIL]
Free Mobile Mail
For Everyone
http://www.momail.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar