fredag 28 mars 2008

Uppdaterad N95, till ver 21.0.016




I förrgår, den 26:e släpptes så en ny version av programvara till telefonen och givetvis så uppdaterade jag så fort som möjligt, dvs igår.

Så här gjorde jag:
  • Kör backup på telefonminnet till minneskort
  • Ta screenshots på alla "program"-sidor så jag kan se vad som var installerat
Så var det då dags för installation och först så tog jag hem Nokia Software Updater samt letade reda på USB-kabeln och laddare.

Själva installationen, inkl hämtning av drygt 110Mb program tog ca 20 minuter, MEN när installationen var klar så låste sig telefonen med skarpt lysande display. Det räckte dock med att ta ur batteriet samt återmontera så fungerade den igen, puh!

Efter detta:
  • "Installerar", en del program gick ej att installera utan det rekommenderades att installera dessa manuellt från programhanteraren.
  • Kör tillbaka backup från minneskortet, telefon startar om och ytterligare program installeras. En del program gick ej att installera utan det rekommenderades att installera dessa manuellt från programhanteraren.
  • De flesta program gick att installera manuellt via programhanteraren, en del fick jag backa telefonens datum för att få in, detta pga certifikationsfel.
  • Lyckades få in ytterligare program genom att nyinstallera dem (trots att de fanns tidigare).
Nu är det mesta klart men en del saker fungerar inte såsom:
  • *#06#, skall visa IMEI-koden - inget händer!
  • *#0000#, skall visa programversion - inget händer!
Jag får nu använda PhoNetInfo för att få reda på detta!

Uppdateringen skall ge massor av fördelar men dessa ser jag som de viktigaste:
  • Flash Light 3 - Du kan se t ex Youtube direkt i telefonens webb-läsare
  • Bättre standby-tid - detta har jag redan märkt!
Vill du se hela listan med förbättringar så kan du titta här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar