lördag 7 juni 2008

Föröka dina växter, del 4


Föröka dina växter, del 4
Originally uploaded by jerjo02

Jaha, då har det gått ett antal veckor sedan sticklingarna av Ölandstok planterades i såjord.
Tyvärr så lyckades inte experimentet och det skyller jag på att jag var för tidigt ute.
De sticklingar jag provade med var ju vedartade, gamla, skott. Det stod i tidningen att vissa buskar, och däribland Ölandstok, även gick att föröka med vedartade sticklingar men det gick inte för mig i alla fall.
Nu har jag satt örtartade årsskott i Salixvatten och hoppas på bättre tur.

Jag återkommer i ämnet.
++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta inlägg är taget med Nokia N95. Hela inlägget är skrivet i N95.

[powered by MOMAIL]
Free Mobile Mail
For Everyone
http://www.momail.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar