måndag 16 juni 2008

Rök från Ecotec A3, del 2


Rök från Ecotec A3
Originally uploaded by jerjo02

Som jag berättat i ett tidigare inlägg så har jag haft bekymmer med att brännaren har rykt in "bakåt". Det är ju mindre trevligt att få in rök i pannrummet och dessutom tjuter brandvarnaren så ilsket!

Jag pratade därför med Tellus i Oskarshamn om mina bekymmer. Han, Thomas, menade att huvudorsaken var att pannan gick så sällan så att rökgaskanalen hann att svalna mellan varje gång pannan går och detta leder till dessa bekymmer.
Han föreslog ytterligare en åtgärd, förutom byte av slussvingar (som var anledningen till att jag kontaktade honom).
Rådet var att montera ett rör mellan sekundärluftlådan och matarskruven om det inte redan fanns.
Det gjorde det inte på den gamla brännaren av årsmodell -98!
Nu har Tellus monterat ett rör och det är detta rör som syns på bilden (det blankaste).

Nu är det bara att hoppas att det fungerar utan rök och larm från brandvarnare!

++++++++++++++++++++++
Bild/video i detta inlägg är taget med Nokia N95. Hela inlägget är skrivet i N95.

[powered by MOMAIL]
Free Mobile Mail
For Everyone
http://www.momail.org

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar