tisdag 21 juli 2009

Installerat mera minne i Fujitsu Siemens Si1520


Att installera mera, eller rättare sagt - byta ut, minnen i Fujitsu Siemens Si1520 är inte speciellt svårt.

Jag handlade 2st 1Gb-minnen från Komplett.se för ca 150:-/st.
De har art.nr.: 317342 och är benämnda " Crucial DDR2 SO-DIMM PC5300, 200 pin".



Jag hittade en instruktion i pdf för hur man demonterar datorn för att bl a montera minne.

Efter att ha stängt av datorn så demonterades batteriet och skruvarna som håller skyddslocket lossades.
När locket lyfts av, och jag laddat ur mig för ev statisk elektricitet, så var det enkelt att peta till spärrarna som håller resp minneskapsel (512Mb) och byta till de båda 1Gb-korten.

Efter återmontage av skyddslock och batteri så har jag nu en Fujitsu Siemens Si1520 med 2Gb RAM-minne istf tidigare 1Gb.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar