lördag 17 december 2011

Gör själv en adapter för micro-SIM

I ett tidigare inlägg länkade jag till en sida med beskrivning på hur att göra en egen adapter för micro-SIM till SIM.

Nu har jag provat själv.

Här ett micro-SIM och ett vanligt SIM, kan det kallas mini-SIM?









Som material använde jag ett fullstort SIM-kort från Comviq, givetvis UTAN chip.





Här har jag klippt ut ett mini-SIM från det stora kortet samt markerat var micro-SIM skall sitta. Placeringen är uträknad från det äkta mini-SIM.





Jag borrade några hål så att hålet kunde skapas för micro-SIM. Detta skedde med liten fil och kniv.









Här andra sidan av den färdiga adaptern.








 Micro-SIM som, förhoppningsvis, skall passa i hålet.








Första försöket blev inte så vackert men kortet passade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar