måndag 26 december 2011

Testar en ny chattfunktion

Som Du kanske ser så är en ny chatt tillgänglig i högra fältet?!
Jag testar just nu en öppen chatt via cbox.ws.
Med öppen chatt menas att ALLA besökare kan se vad som skrivs samt kan flera chattare vara aktiva samtidigt.
Vidare så behöver ej TBoS vara närvarande för att chatta, två eller flera besökare kan utbyta information.

Om försöket faller väl ut så får chatten vara kvar! Men blir det mycket skräpinnehåll så tas den bort.

För att chatta, fyll i ditt chattnamn (valfritt) samt ärende.

Du är helt anonym!
 
Vid första meddelandet som skrivs krävs även en Captcha-kod. Captcha är ett sätt att undvika robotar från att skriva, att visa att det är en "human" som sitter bakom tangenterna.

I denna fria version krävs även att resp "chattare" själv uppdaterar för att se senaste kommentaren, inringat nedan.

Det enklaste sättet att chatta med mig är annars att registrera ett konto på Gmail och där anmäla intresse av att chatta med "techblogofsweden".
Skicka gärna också ett mail och berätta lite kort om dig själv så jag vet vem jag godkänner.

Fördelen med Gmail-chat är att jag även har denna aktiverad i mobiltelefonen och då får ett piiip när någon vill kontakta mig!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar