onsdag 25 januari 2012

Synkronisering med Allwaysync

Sedan ca 3 år tillbaka använder jag programmet Allwaysync för att hålla min backupdisk aktuell.
Vi köpte 2 ex av Allwaysync 2009 och programmet fungerar helt perfekt.

Anledningen till inköpet var att gränsen för dataöverföring uppnåtts för den fria varianten av programmet.
Först nyligen fick jag grepp om hur mycket dataöverföring som ingår innan man överskrider gränserna för den fria varianten, "privatanvändning!.

Gränsen går vid 40 000 filer per 30-dagarsperiod.

Min backup sker till en WD-disk ansluten till USB-port och just nu kör jag på den fria varianten, skall bli intressant att se om det räcker!







Ett annat exempel på synkroniseringsprogram är Freefilesync men det har jag inte testat.
Detta program är freeware.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar