måndag 15 februari 2016

Vågar man beställa från Fyndiq.se?

Ja, det är säkert ingen fara - jag har beställt många gånger tidigare och det har alltid fungerat.

Men, nu har jag vid tre tillfällen beställt tangentbord (2st)  och inget har kommit fram!

















Den 14:e januari beställde jag 1:a gången, tillsammans med ytterligare varor, och allt annat kom fram utom tangentborden - det var olika leverantörer.
Den 21:e januari fick jag besked med rubriken "Fel i lagersaldo". I texten stod det att läsa att tangentborden skadats i leveransen och därför återsänts till leverantören?!

Jag fick då en presentkod för fri frakt (49:-) och beställde ytterligare 2st tangentbord den 21:e januari.
Den 1:e februari fick jag beskedet att dessa kommit bort i Postens sortering och jag fick pengarna tillbaka samt 100:- i rabatt - detta eftersom jag ifrågasatt om de överhuvudtaget var att lita på och Fyndiq ville att jag skulle göra ett försök till så att de fick bevisa sin pålitlighet?!

Med rabattkoden till hands så gav jag Fyndiq ytterligare en chans och beställde den 4:e februari återigen 2st tangentbord med samma artikelnummer som tidigare (undrar varför de inte skickade nya istället för de försvunna?)

Eftersom inga tangentbord dök upp så skickade jag in en efterlysning idag (15 februari) och fick precis svar: "Tangentborden hade skadats i leverans och återgått till leverantören"!

SUCK!!

Slutsats: Mycket går att beställa från Fyndiq men tangentbord verkar svårt - för att inte säga omöjligt - att beställa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar