torsdag 31 januari 2019

Hur att få olika meddelandesignaler i Android 9 (Pie).

Som jag skrivit om i tidigare blogginlägg så använder jag numera Huawei P20 Pro som min dagliga mobil.
När jag köpte den så var det Android 8.1 som var installerat och då hade jag olika signaler för:

  • Kalenderlarm
  • SMS
  • E-post

Men efter att jag uppdaterat mobilen till Android 9, som även kallas Android Pie, så var det plötsligt samma signal för både kalenderlarm, SMS och e-post - mycket irriterande!

Tittar man under Inställningar > Ljud så framgår det ju med all tydlighet att så är fallet i Android 9 - det är, och skall vara samma ringsignal för alla tre.





























E-posten var dock enkel att fixa genom att byta signal på varje individuellt e-postkonto.

Men sedan återstod då att särskilja ringsignalen för kalenderlarm och SMS!

Efter mycket letande så hittade jag en lösning -  Activity Manager by André de Sousa!


























Med hjälp av denna app så kunde jag enkelt byta ringsignal för SMS!
Jag är dock ej riktigt i mål ännu eftersom jag ännu inte hittat hur att byta signal på kalenderlarmet.

Kanske har Du en idé hur att göra??

Kommentera gärna!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar