tisdag 29 januari 2019

OBDII, felkodsläsare för bilen

På den tiden som det gick att köpa billigt via eBay så skaffade jag mig en OBDII felkodsläsare, betalade drygt 100-lappen för den så det är cirka en tredjedel av priset i Sverige.






















Felkodsläsaren som förskaffades var en U380 - en kort filmsnutt på Youtube som visar hur det fungerar.
I manualen finns även en översättare för alla koder men jag brukar istället använda  appar i Androidmobilen för att översätta.

De appar jag har installerade för att översätta koder är:

  • OBD2 Pro Check Engine Car DTC
  • OBD2 Code Guide
  • OBD2 Koder Fix Free


























Vidare så använder jag:

  • Var är mitt OBD2-uttag? Find it!
för att hitta placeringen av uttaget i olika fordon!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar