tisdag 2 september 2008

Nokia N95 som webbserver


Jag har installerat programvara så att telefonen kan användas som Mobile Web Server.
För att göra detta så har jag registrerat mig på denna sida.

Det finns en massa möjligheter men just nu har jag bara Home-sidan och bloggen tillgänglig för allmänheten.
EDIT: Det kan bli mera när jag läst på hur det fungerar kanske t ex telefonens fotoalbum blir publikt.

Du kommer till sidan här

EDIT: Eventuellt krävs inloggning?! Anv.namn: Guest Password: tranan7

Kommentera gärna!

EDIT: Tyvärr så slukar det mycket batterier så det är lämpligt att ha laddaren konstant ansluten! Nu är telefonen dock "på banan" igen.

EDIT2: Eftersom det är så batterikrävande så stänger jag av tjänsten. Den blir bara igång sporadiskt tills när/om jag hittat en vettig användning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar