fredag 19 september 2008

Nytt abonnemang - ny telefon!


Nu är snart min bindningstid på mobilt bredband hos Tele2 slut. Jag har sagt upp det så i mitten av oktober är det borta.
Passade även på att avsluta mitt mobilabonnemang, hos Comviq, till samma datum.

Nu är jag kund, lite i förtid, hos Tre och i samband med att jag tecknade 3Bomben199 i 24 månader så "fick" jag även en ny telefon, Nokia 6220 Classic. Av de 199:- så tar jag 3:-/dag till surfning; 3MobilSurf.

Enligt 3:s Kundtjänst så skall 3MobilSurf ge tillgång till fri surf (max 0,384Mb/s) både i mobiltelefonen men även när jag kör via bluetooth eller kabel mot dator.

I samband med att jag tecknade detta abonnemang så inlämnades Nokia N95 på garantiservice hos CR Service i Kalmar.
Det är hörhögtalaren som har börjat låta illa.

Innan jag lämnade ifrån mig N95:an så hade jag kört en totalbackup via PC Suite med baktanke att jag skulle kunna köra tillbaka tillämpliga delar i den nya Nokia 6220 Classic, och tänk - det fungerade. Både bokmärken och telefonbok kom tillbaka den vägen.

Jag har provat att använda 6220 Classic som modem, via bluetooth, mot surfplattan N810 och det fungerar.

Däremot så har jag ej ännu lyckats få det att fungera via USB-kabel mot den bärbara datorn - jag får hela tiden "nerkopplad" även att jag ställt in 6220 som modem samt valt 3 Sverige.
Tips emottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar