tisdag 23 september 2008

Skärmavbildning på Nokia 6220 Classic


Har i min N95:a använt Screenshot för att göra skärmavbildningar och tanken var att jag skulle använda samma program i 6220C. Tyvärr så går det ej att få till avtryckaren i denna telefon.


Den EDIT-tangent eller Penn-tangent som används för att "ta bild" med Screenshot går ej att få till att fungera - jag har i alla fall ej lyckats.

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så finns ju annars en EDIT-tangent även på Nokia 6220 Classic.

Denna funktion får man genom att hålla # intryckt länge.





Jag har funnit att det går att använda Screensnap istället. Det krävde dock en del experimenterande innan jag hittade en användbar tangent för att ta skärmbild men efter mycket testande så fann jag den perfekta - avtryckaren till kameran!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar