onsdag 10 december 2008

Installera Ubuntu på AA1 A110L - del 2


Lite längre kom jag med installationen igår!
Jag anslöt en nätverkskabel till datorn, det trådlösa funkar ej ännu, och körde en uppdatering av operativet.
Uppdateringen bestod av 161 filer och den tog säkert drygt 2h.
Vidare så larmade den om att språkstödet ej var komplett och när ändå nätverkskabeln satt i så körde jag även detta.

Ikväll skall jag gå in via Program--> Tillbehör--> Terminal för att öppna ett terminalfönster och fortsätta följa den beskrivning som jag refererat till i ett tidigare inlägg, här!

Tidigare inlägg om Acer Aspire One A110:
  1. Acer Aspire One A110
  2. Svenskt användarforum för Acer Aspire One A110?
  3. Behövs inget Aspire One-forum!
  4. Nu har jag installerat Ubuntu på Acer Aspire One A110

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar