torsdag 11 december 2008

Installera Ubuntu på AA1 A110L, del 3

Nu är jag nästan klar med installationen av Ubuntu 8.10

Jag har följt den instruktion som jag hänvisade till tidigare MEN det trådlösa fungerade inte.

Hittade en annan, engelsk, sida som bättre beskrev hur man får igång det trådlösa så nu snurrar det!
Nedan en beskrivning, från samma sida, på vadsom funkar direkt samt vad som funkar efter justering.
Jag har kvar:
  • Card reader
  • Silent fan

Jag har även provat Ad-Hoc-mode, som någon undrade över och även detta fungerar.
Jag startade FonSpot i N95:an, skrev in "telefon"-adressen som trådlöst Ad-Hoc nätverk i datorn och sedan var det bara att tuta och köra - bildbevis nedan!

Ubuntu har den fördelen, jämfört med Windows XP, att man kan ställa för varje trådlös anslutning om den skall vara ad-hoc eller "vanlig".

Det som återstår är att få till bluetooth, vem vet - det kanske fungerar redan nu men testning återstår hur som helst - det får jag återkomma till.

Vidare så skall jag kolla igenom hela den engelska guiden - tycker en del justeringar ser annorlunda ut i denna??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar