tisdag 26 maj 2009

Backup-/synkprogram

Nu har jag provat Cobian Backup 9, som jag skrev om här, en stund.
Det är ett mycket bra backup-program MEN egentligen är det ett synkroniseringsprogram jag söker!

Jag har prenumererat på nyhetsbrevet freeware-news från Yahoogroups.com och genom att söka igenom alla dessa mail, det kommer ett om dagen, så hittade jag Beyond Sync som jag nu håller på att utvärdera.
Beyond Sync kan du hitta här!


Beyond Sync är ett äkta synkroniseringsprogram och som dessutom är freeware.
Den enda nackdelen jag hittat är att det ej finns möjlighet att ställa in automatisk start men det är jag beredd att offra för att slippa köra total backup!

Enligt FAQ så skall man kunna använda Windows Task Scheduler för att få till detta men det kräver en del påläsning eftersom det är ett nytt begrepp för mig.

2 kommentarer:

  1. Hur har det gått med Beyond Sync?

    Är det något att ha?

    SvaraRadera
  2. Ja - absolut!
    Den enda nackdelen, som jag skrivit tidigare, är att automatisk sync ej går att ställa in i programmet men det går ju att fixa med schemaläggning i Windows.
    Jag har även provat Microsofts SyncToy men med detta program så får jag ett felmeddelande mitt i syncen.

    SvaraRadera