lördag 16 maj 2009

Nokia 5800 XpressMusic, rätt telefon?

Jag är lite sugen på en Nokia 5800 XpressMusic men vet inte om det är rätt telefon för mig!?
Det som tilltalar mig är:
  • Stor skärm som måste innebära en perfekt telefon för surf
  • Bra batteritid, borde räcka mer än ett dygn även vid mycket surf
  • Wlan
Det som talar emot är:
  • (För) stor för byxfickan?
  • Kan ej användas med en hand?
  • Ingen riktig blixt, bara lysdioder
Har idag en Nokia 6220c och dess fördelar är:
  • Perfekt avvägd för att skriva med en hand
  • Lagom vikt och format för fickan
  • Bra kamera MED riktig blixt
... och nackdelar:
  • Dålig batteritid (åtminstone med 3), under 1 dygn
  • Inget Wlan

Jag har pratat med Tre angående batteritiden på 6220c och telefonens ständiga uppkoppling men de påstår att detta ej har någon betydelse för batteritiden om man ej surfar.

Det är tecknen under "3G" () som visar att den är uppkopplad.
En "normal", olåst telefon har ca 5 dygn passningstid vid "normal" användning enligt rapporter på olika forum.

Ttrots den dåliga batteritiden så behåller jag hellre 6220c OM Nokia 5800 Express Music inte går att betjäna (skriva SMS, mail mm) med en hand.

Så nu går ordet till mina läsare, och framförallt de som redan har 5800 - går den att använda för att skriva text på med en hand??

2 kommentarer:

  1. japp det funkar att köra med en hand...

    SvaraRadera
  2. Den är sjukt bra att surfa med, går jättebra att skriva med en hand eftersom att du kan anpassa hur du vill att tangentbordet ska se ut. Jag har varit insnöad på sony ericsson men precis bytt till denna. Hur bra som helst! Köp!

    SvaraRadera