onsdag 20 maj 2009

Telenor Fri Mobilsurf, fortsättning från igår

Igår berättade jag om Telenor och tjänsten Fri Mobilsurf och det strul jag haft vid aktivering av tjänsten - du kan läsa om det här.

Idag har jag kontaktat Telenors Kundtjänst för att försöka få ordning på allt - det blev många samtal men nu hoppas jag att det skall fungera.

Nedan har jag listat alla åtgärder och allt strul:

  1. Ringt Kundtjänst angående den förlorade 100-lappen och de lovade att de skulle återställa den. Samtidigt blev jag tillsagd att ej surfa förrän jag fått besked, via SMS, att tjänsten Fri Mobilsurf aktiverats.
  2. Kl. 09.42 - fått SMS att Fri Mobilsurf är borttagen.
  3. Kl. 09.43 - fått SMS att det saknas pengar på kontot så Fri Mobilsurf ej kan aktiveras.
  4. Kl. 10.36 - SMS att Fri Mobilsurf är aktiverat.
  5. Försöker att koppla upp mig men får besked "Datapaket ej tillgängligt". Laddat hem nya inställningar via Telenors sida, installerat samt startat om telefonen - det hjälpte inte!
  6. Ringt Kundtjänst igen men samtalet bröts efter ca 15 minuter.
  7. Ringt igen - tjejen jag pratat med tidigare hade lämnat besked att jag skulle vänta 5 minuter och sedan starta om telefoner - nu fungerar det!
  8. Kl. 15.43 - SMS att Fri Mobilsurf är aktiverat.
  9. Anar "ugglor i mossen" och kontrollerar saldot - 41 kronor. Det har alltså dragits 59:- från kontot trots att det skall vara fritt och gratis i 2 månader.
  10. Ringt Kundtjänst och de 59 kronorna kom åter MEN.....
  11. ........ fick SMS att Fri Mobilsurf är borttagen (kl.16.45).
  12. Ringt Kundtjänst och pratat med Jonas som lade ner hela sin själ på att fixa alla mina bekymmer.
  13. Kl. 19.01 - fått SMS att Fri Mobilsurf är borttagen
  14. Kl. 19.03 - SMS att Fri Mobilsurf är aktiverat.
Nu återstår det att se om:
  • Saldot stannar på 100:-
  • Att jag slipper SMS att tjänsten Fri Mobilsurf är avaktiverad
Om jag klarar mig från ovanstående så har jag Telenor Fri Mobilsurf gratis i 2 månader sedan kostar det 59:-/månad men var 5:e laddning bjuds jag på 59:- eftersom jag tecknade Telenor Enkel.
Sammanlagt har jag fått ringa Kundtjänst 6 gånger!!

4 kommentarer:

  1. Du har verkligen fått det jobbigt.

    När jag hade exakt samma problem så räckte det med ett samtal så hade jag mina 100 kr tillbaka inom 24 h samt fri surf.

    Annars har Telenor en bra chatt-tjänst med kundservice. Det går fort att få tag på en medarbetare där och de löser ens problem snabbt.

    SvaraRadera
  2. OK, tack för tipset. Jag letade efter chat-tjänst men hittade, vid en hastig titt, bara "Fråga Emma".
    Jag antar att det är något annat du åsyftar?!
    Tack vare Jonas på Kundtjänst så verkar nu alla mina bekymmer vara lösta.
    På något sätt så var antingen två Fri Mobilsurf aktiverade eller så haltade det på något sätt för trots att jag fått SMS att tjänsten var avaktiverad så var den aktiv enligt Jonas på Kundtjänst!?

    SvaraRadera
  3. jag är så irriterad jagh ar haft telenor i många år på grund av bra mottagning men mnågot som irriterar mig är att det har hänt flera gånger att internet inte fungerar,har du följt inställnigarna på deras hemsida men dom fungerar ej, var i butiken men dom kunde inte heller hjälpa mig, man får googla fram andra inställnigar för att det ska fungera kan säga att jag har fri surf(kontant kort) märker att d är mycket problem med jsut kontant korten puh......

    SvaraRadera
  4. Puh, tycker att det är pålitligt och funkar bra här vid smålandskusten.
    Kör med APN: services.telenor.se.

    SvaraRadera