lördag 12 december 2009

Jolicloud, en fullgod ersättare för Linpus Lite?


Har skrivit en hel del om Acer Aspire One A110L, med Linpus Lite.

Härom dagen fick jag ögonen på ett annat operativsystem som jag blev intresserad av att prova - Jolicloud!
Operativet är fortfarande i alfa-stadie.

Jag anmälde mitt intresse för att testa operativet och fick igår en inbjudan till att testa det.


Vad har då detta operativsystem för fördelar framför Linpus Lite?







  • Snabbstartat, ca 40 sekunder. Linpus Lite tar ca 30 sek att starta.
  • Nyutvecklat! Linpus Lite bygger på Fedora 8 från 2007.
  • Bygger på Ubuntu (av menyerna att döma)
  • Har stöd för bluetooth direkt OOB (Out of the Box)
  • Har stöd för "alla" mobila modem
  • Har direktstöd för att använda mobilen som modem, via USB-kabel
  • Snabbt och enkelt att komplettera med program

Blev du intresserad av att prova? Jag har 10 st inbjudningar så - MAILA MIG!

Nedan en del av det jag skrivit om Acer Aspire One A110L
Som ni ser av ovanstående så har jag experimenterat en hel del med datorn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar