torsdag 24 juni 2010

Använda Nokia-telefonen som modem

Enklast, åtminstone vid första anslutningen, är att använda Nokia PC Suite för att komma ut på internet.
Jag har använt en Nokia 6700 Slide som modem och anslutit telefonen med USB-kabel till Windowsdatorn (Windows 7).
Jag har ett 3-abonnemang med tillägg 3MobilSurf Turbo.


Nokia PC Suite med "6700s" ansluten.
För att ansluta till internet så är det den tredje ikonen i översta raden - jordgloben med dubbelriktade pilar.











Första valet som kommer upp är "Välj modem".
Rätt modem, Nokia 6700 Slide, är redan ifyllt så jag trycker högerpil.








Nu blir det lite svårare eftersom det finns tre olika "3 Sweden" att välja på.
Jag provade alla tre men, i mitt fall, så var det "3 Sweden (Eseries)" som fungerade.





Nu är modemet (telefonen) ansluten till internet - bara att surfa!



Jag skall skriva om ett annat sätt senare, i ett nytt blogginlägg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar