tisdag 29 juni 2010

Nu är ZTE MF102 utbytt mot Huawei E1550

Berättade i ett tidigare inlägg om Comviq Kontant Surf och erbjudandet om att handla startpaketet för 99:-.

När sedan modemet kom hem så visade det sig att det levererades ett ZTE MF102 trots att det stod E1550 på kvitto mm.

Detta modem har samma hastighet ner/upp och utrymmen för micro-SD så rent prestandamässigt så är det ingen skillnad mellan ZTE MF102 och Huawei E1550.









Huawei E1550









ZTE MF102


Skillnaderna är:
Nu är ZTE MF102 sålt och ett Huawei E1550 inköpt, allt via Tradera!

4 kommentarer:

  1. Båda mina mf102 som jag fick var upplåsta

    SvaraRadera
  2. Du har tur!!
    Flera som kan rapportera samma sak?

    SvaraRadera
  3. Det går lätt att låsa upp ZTE MF102, jag låste upp mitt modem idag genom DC Unlocker

    http://www.dc-unlocker.com/

    Kostar dock 7 euro, ca 65 kr, lätt värt det för ett upplåst modem.

    Hälsningar<S

    SvaraRadera
  4. OK, det var ett tag sedan jag skrev detta! Numera vet jag hur man GRATIS låser upp även detta modem.
    Har själv låst upp 3-4 stycken men även hjälpt ett 10-tal andra.
    Lösningen? Sök på dccrap.exe (eller .zip) i Google så torde du hitta programmet.

    SvaraRadera