onsdag 16 juni 2010

Byta APN på 3MobilSurf - får man det??

Jag har tidigare berättat om de bekymmer som jag har med Nokia 6220 Classic - den kopplar ned vid mobilsurf och, framförallt, med telefonen som datormodem.

Ett förslag, som jag fått från en läsare, var att byta APN. Normalt är det data.tre.se för alla tillägg för mobilsurf och hans förslag var att jag, tillfälligt, skulle byta APN till bredband.tre.se. Detta för att konstatera om det får någon positiv effekt på avbrotten.


Nu har jag kollat med Tre om detta är OK, framförallt med tanke på kostnader.
Svaret jag fick var ett NEJ!





Tre Kundtjänst's förslag var att jag skulle uppdatera Nokia PC Suite - något som verkar meningslöst eftersom jag har bekymmer även med telefonen "stand alone".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar