måndag 7 juni 2010

Nu funkar Huawei E1550 med Aspire One (Linpus Lite)


Skrev i ett tidigare inlägg om mina förhoppningar att få igång modemet Huawei E1550 tillsammans med Acer Aspire One A110 med Linpus Lite.

NU ÄR DET IGÅNG!!

För att få till det så har jag följt guiden på  forumet aspireoneuser.com samt sakis3g.org som forumet hänvisar till.


Jämfört med guiden på aspireoneuser så har jag fått ändra följande:
APN i mitt fall: services.telenor.se

samt under följande punkter på "Make an icon"

#1. Hittar inte filen sakis3g så jag fick ändra till: sudo /home/user/sakis3g desktop DESKTOP=/usr/share/applications DESKTOPICON="SAKIS3G" för att fixa detta.


#7. Fel hänvisning, skall vara: /usr/share/applications (justerat nu på forumet)

 
#9. Fick, givetvis, ändra APN: Exec=sudo /home/user/sakis3g --interactive toggle MODEM="12d1:1446 12d1:1001" APN=services.telenor.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar